keskiviikko 21. marraskuuta 2012

Muuttomuuttomuuttoasiaa!

Eilen meidän asuntoasioista tuli nyt sitte lopullisen virallisia aina varainsiirtoveron maksuun asti. Elikkä nyt meillä on OMA koti. :) Juhlistettiin ruoalla. :D Meillä on muuten kihlajaisskumpatki vielä kaapissa, oikeastaan paljonki eri lahja-alkomahoolia ku ei nyt tietenkään olla voitu semmosia yhessä availlakaan.. Mentiin kihloihin niihin aikoihin ku laskennallisesti oon "hedelmöittyny" ja noin kuukausi sen jälkeen sain kuulla vauvan tulosta. Oon miettiny, että monikohan on luullu näin jälkikäteen, että kihlauduttiin tän lapsen takia. Mutta do your math, se ei vain ole mahdollista.

Eli siis eilisen menussa oli täytettyjä paprikoita ja pasteijoita. En oo aikasemmin tehny noita paprikahommia ja ohjeki löyty valion sivuilta. Linkki löytyy lopusta. Ite tein 3 paprikaa ja näin ollen puolet tuosta täytteestä (jauhelihaversio). Paistoin kuitenki koko 400g jauhelihaa ja siitä sainki ajatuksen hyötykäyttää sen pasteijoihin. Pasteijat tein vaan silleen simppelisti jauheliha-paprika-sipuli+mausteet -tyylillä. Ja taittelin ne voitaikinaneliöt kolmioiksi. Nam hyvää. :)

Tänään saan yhden hyvän ystävänki kylään, joka pääsee noita sitte "rääppimään" niinku meilläpäin on tapana sanoa.

Pakkailut jatkuu tänään. Onneks saatiin nyt muuttoapua! Olin jo vähän ressissä ku iskä ei päässykään ku sillä on nyt wloppuna töitä ja 300km matkaa tänne suuntaansa. Se on ollu aina ihan korvaamaton apu mun muutoissa ja huonekalut vaihtaa osotetta aina ihan hujauksessa ku se on asialla. Meiän isoin ongelma nyt oli tietenki se, että mä en saa kantaa mitään huonekaluja tai muutakaan 'raskasta'. Ja kummassakaan autossa ei oo vetokoukkua (monet kerrat ollaan tätä jo kirottu) ni ei pystytä omilla autoilla vetämään kärryä. Kärrynsaanti taas ei ollu ongelma, Keijon työkaverit lupas heti kaks kuomullista isoa kärryä lainaan..

Mutta.! Nyt Keijon veli ja sen tyttöystävä (tai nykyään avovaimo :)) lupas tulla ainaki kantoavuksi ja saadaan vetää kärryä sen autolla. Nyt huomenna varmaan viedään kaikkea pienempää jo omalla autolla ja aletaan järjestelemään paikkoja. Ja ei varmana malteta olla viemättä sinne patjoja. ;) Lauantaina käydään semmonen  jokusen tunnin reissu Kemin suunnalla Keijon siskon pojan ristiäisissä (ne sai lapsen lokakuussa:)))))))) ja sitte tullaan tekemään se varsinainen muutto ku huonekalutki alkaa siirtyä.

Mä voin kuvitella, kuinka huomisiltana hössötän mun lasipurkitettuja mausteita hyllyyn ja viikkaan liinavaatteita kodinhoitohuoneen kaappeihin. :D Semmonen mä oon.

http://www.valio.fi/reseptit/taytetyt-paprikat/

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti