maanantai 8. huhtikuuta 2013

Rakas, sinusta on tullut pullukka!

Keijon kans katotaan kaikkea hömppää ja lifestyle-ohjelmia, nyt tuota otsikon ohjelmaa on mulkastu pariin kertaan ja mulla on tullu semmonen fiilis, että meki voitas kehitellä mulle jotain kotijumppahommia. :D Keijolla ei niin hirveesti innosta ja mä analysoin aina liikaa.

Mutta mitempä mäkään salilla ramppaisin? Keijo käy jo kolmesti viikossa + sunnuntaisin sulkkiksessa parin työkaverin kanssa ni meillä pitäs olla joku läpystä vaihto -systeemi, jos mäki alkasin käydä.

Päiväsin Lilian nukkuu noh, aamupäivästä ei juuri ollenkaan, koska se nukkuu niin pitkät yöunet, mutta puolilta päivin tai iltapäivästä optimistisesti kakski tuntia, joten päivisin mulla on "omaa aikaa" vähänlaisesti ja toisaalta en halua jumppailla Keijon nähden. Joten ajattelin suunnitella pari jotain nopeaa treeniä.

Selässä mulla kummittelee joku vaiva ja tiiän itekki minkälaiset liikkeet ja sarjat tuntuu pahalta. Joten yks tavote ois vahvistaa selän tukilihaksia ja tietenki vatsalihaksia. Siitä olis todennäköisesti suuri apu pidemmälläki tähtäimellä ku ajattelee työkykyä.

Toiseks tahtosin olla sinut itteni kanssa (ihan niinku se ois mahdollista) ja laihtua siihen painoon, jossa olin yläasteella. Keijo suhtautuu paljon lempeämmin ja empaattisemmin mun kehon muutoksiin, mikä rauhottaa. Mutta nimen omaan itteni takia tahdon sen tehdä.

Kunto on syistä varmaan tärkein. Se on viimeset pari vuotta vaan laskenu ku lehmän häntä. Aina ku rasitan itteeni ni en voi olla ajattelematta, miten piece of nakki seki homma ois ollu mulle pari vuotta sitten.

Ja nautinto! Toi sana kuulostaa niin hölmöltä ku sen kirjottaa mustalla valkosta taustaa vasten, mutta niin se vaan on: koen suurta mielihyvää ja meen ihan johonki meditaatiotilaan ku liikun. Jopa mun yliaktiiviset ajatukset helpottaa ja rentoudun henkisesti siinä missä fyysisestikin.

Karkeasti tahtosin tehä kolme jotain eri 20min treeniä/treeniosiota, joista pyrkisin tekemään ainaki yhen joka arkipäivä. Viikonloppusin ollaan melkein aina reissussa, joten viikonlopuiks en ees yritä sitoutua. Yks ois jalat ja selkälihakset, toinen ois ylävartalotreeni, jonka aattelin toteuttaa jollain kahvakuulilla ja sitte kolmas osio ois vatsat.

Vähän niinku kaikki tosibodaajat tekee kolmivaiheista saliohjelmaa ni tekisin sen pienemmässä mittakaavassa. Ja 20min on semmonen aika, että voin realistisesti kuvitella Lillin nukkuvan sen aikaa. Myöhemmin varmaan hommataan sille sitteri, jossa se voi vaikka naureskella mulle ku huhkin.

Sen verran oon kehoani valmistellu, että oon melko tunnollisesti harjottanu lantionpohjalihaksia, koska lääkäri konsultoi ja vannotti mua siitä, että vaikkei siltä tuntuskaan ni synnytyksen jälkeen pitäs ainaki pari kuukautta "kuntouttaa" niitä tukemaan sitä harjottelua. Esimerkiks vatsalihastreeni ja juokseminen + painojen nostelu voi olla vahingollista, jos ei muista ensin laittaa lantionpohjalihaksia kuntoon.

Lykkään tätä prokkista kuitenki sen verran, että saan nää kouluhommat päätökseen. Oon niin väsyny ku kaiket yöt teen kouluhommia ja päivät leikin Lillin kanssa, mutta eihän tätä hulluutta onneks enää montaa viikkoa kestä. Paitsi, että oon nyt heräilly semmoseen ajatukseen, että jatkasin jo syksyllä mun tutkintoa ja kirjottasin sittekki sen matikan. Nyt ku oon lukenu yhteen matikan tenttiin ni oon hoksannu, että sepä onki yhtäkkiä yllättävän mielekästä.

Mutta päivittelempä tästä sitte myöhemmin jahka saan homman käyntiin. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti