torstai 2. toukokuuta 2013

Oma ala löytyny?

Oon hitusen verran jo ehtiny tutkailla paikallista koulutustarjontaa. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että haen sekä hallintotietä että sosiologiaa lukemaan yliopistolle. Niihin on sama valintakoe ja on mahdollista, että molemmista tarjotaan paikkaa yhtä aikaa, mutta tietenki vaan toisen voi ottaa vastaan.

Hassua. Kun lähdin lukioon, ja oikeestaan koko yläasteen ajan, olin varma, että lähden opiskelemaan kauppatieteitä. Kun sitten rupesin lukiossa opiskelemaan kauppatieteiden pitkää oppimäärää (IB:llä HL Economics) alko enemmän ja enemmän tuntua siltä, ettei se ookaan mun juttu. Sosiologia mulla pyöri kans lukion ykkösellä mielessä, mutten perehtyny siihenkään turhan tarkkaan vaan keskityin siihen hetkeen.

Sen jälkeen en enää oikein tienny mitän haluan. Oon haaveillu tässä viimeisen parin vuoden aikana kuitenki omasta leipomosta ja runokokoelman julkasemisesta. :D En oo siis kovin käytännöllinen ihminen, vaikka oonki ihan näppärä leipomaan. Eikä yrittäjyyskään niin suuresti tällä hetkellä kiinnosta eikä tunnu ainakaan tuolla alalla itelle realistiselta. Enkä oikeestaan halua mennä amikseen leipomokouluunkaan. Se nyt vaan on joku hassu "haave", jota en todennäkösesti koskaan tuu toteuttamaan.

Hiljalleen mulla alko viime vuonna kiinnostamaan hallintotieteet ja nyt yhtäkkiä se sosiologia nostaa taas päätään. Oon erityisen kiinnostunu kuitenki opiskelemaan kieliä ja politiikan- ja kulttuurihistoriaa. Niistä molemmat tukis hyvin sitä sosiologian alaa.

Aion kuitenki ottaa selvää vielä tarkemmin myös paikallisen ammattikorkean tarjonnasta. Ja toisaalta tahtoisin kans mieluummin ehkä opiskella ennemmin täysin englanninkielisessä koulutusohjelmassa. Saa nähä kuinka tässä käy. En kuitenkaan hae vielä tänä keväänä, koska Lilliä en tahdo laittaa hoitoon ennenku aikasintaan 1-vuotiaana.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti