tiistai 2. huhtikuuta 2013

Talviloma

Keijolla, ei mulla. Varsinaisesti ainakaan. Siks musta ei oo kuulunukaan ku koko viime viikko ollaan oltu ensin Keijon porukoitten luona ja sitte mun porukoitten luona. Vasta eilen tultiin kotiin.

Kemissä katsastettiin Keijon äitin auto ja käytiin "koeajamassa" yhtä tilavampaa Volvoa. Ollaan tässä koitettu vaihtaa autoa. Ristiäisviikonloppuna Keijo ja mun iskä ajo Lempäälään asti ostamaan yhtä ML mersua, joka ei sitte ollukkaan kunnossa, joten se sai jäädä sinne. Nyt tää Volvo, jota lähettiin koeajamaan ei ollu sitte myöskään kunnossa, joten ei lähdetty ees koeajolle. Todettiin vaan, että ulkosin puolin fiksu auto. Saa nähä minkälainen riesa meille sitte lopulta tulee, ku ei olla päästy vielä ees kattomaan yhtään toimivaa autoa. :D

Ivalossa tehtiin kaikkea semmosta, mitä ei yleensä päästä tekemään. Kävin Heidin kanssa kattomassa Jukka Poikaa tunturissa. Olihan se taitava niinku oli se Sound Explosion Bandki, ei ollu mitään pelkkiä taustanauhoja. Tuntu vaan, että olin ihan vierailla vesillä. Ei ollu mun juttu, ainakaan vielä. Ehkä alkoholi ois auttanu asiaa, mutta en tietenkään juo. Onpas naiivia ees ajatella, että joku juopottelu auttas johonki. Neki reissut tulee sitte aikanaan, eikä mulla ainakaan vielä sitä jalkaa vipata.

Lisäks käytiin kelkkailemassa, Keijon päästin pidemmällekki reissulle. Yhessä käytiin vaan ihan hassu pikku makustelulenkki, että mäki sain vähän kokeilla. Huh, ennen tuli pörrättyä pitkin poikin viikottain.

Mutta mulle isoin ja paras juttu oli kylästely. Täällä Rovaniemellä kun ei voia Lilianin kans kylästellä päivisin kaksistaan ni nyt olin melkein joka päivä kummityttöä kattomassa. Voi että mulla onki ollu ikävä sitä, että vaan Heidin kanssa köllitään, puhutaan kaikkea epävakavaa ja lapset touhuaa siinä vieressä.

Vikana iltana mun äiskä sitte vahti Lilliä sen aikaa, että käytiin Keijon kans treffeillä, ihan oikeilla sellasilla. Ajettiin tunturiin illalliselle. Mä otin valkosipuli-sinihomejuustoetanoita ja ihan perus pihvin. Keijo tilas vihersalaatin grillatun chevrén kanssa ja saman pihvin ku mäki. Todettiin, että kyllä Teerenpesän alkupalat vei, pääruoka ei ollu ollenkaan paha, mutta siis se oli sitä samaa ku missä tahansa muuallaki.

Vahtimiset oli menny hyvin, mutta tyttöriepulainen ei kuulemma suostu pullolle enää juuri millään tai sit se puklaa heti kaikki ulos.. :S Huono juttu mun kannalta, jos joskus aion jotaki tehä ilman vauvaa ni se on ihan ahistuksissaan. Se tieto ei ainakaan helpota lähtemistä. No, eiköhän me sitte myöhemmin siirrytä soseisiin ni jos se homma siitä helpottus.

Lilian on muutenki nukkunu nyt viikon ajan jo 5-7:n tunnin yöunia JOKA YÖ. Site se herää vaan syömään ja vaipanvaihtoon ja laittaa takas nukkumaan. Omaan sänkyyn. Se on kyllä semmonen taivaan lahja. :)

Nyt on niin levänny olo ja takki täynnä Keijon töihinpaluuta ajatellen. Mutta onneks saadaan kikkailla vielä huominen rauhassa, sillä se päivä tulee vasta torstaina.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti